محمود احمدي نژاد، رئيس‌جمهور، پس از آنكه سحرگاه شنبه پس از ماهها، مجددا وبلاگ شخصي خود را به روز كرد، امروز يكشنبه حوالي ساعت 5 بامداد، دومين مطلب جديد خود را نيز با عنوان "براي عدالت " منتشر كرد.
متن كامل اين يادداشت به شرح زير است:
چهار سال پيش، وقتي براي ورود به عرصه مديريت اجرايي كشور آماده مي شدم، مي دانستم كه در چه مسير ناهمواري قدم مي گذارم. از صف آرايي هاي تاريخي زر و زور و تزوير در برابر عدالت خواهي به خوبي آگاه بودم و خبر داشتم كه با چه ناملايماتي مواجه خواهم شد و مي دانستم كه قدرت مداران خودكامه و حريصي كه اجراي عدالت را بر نمي تابند، براي خاموش كردن نداي عدالت طلبي، از هيچ اقدامي فروگذار نكرده و نمي كنند.
اما تحمل فقر و فساد و تبعيضي كه عده اي اندك مي خواستند بر مردم ما تحميل كنند حقيقتا برايم دشوار بود. از خدا خواستم تا توفيق قدم نهادن در مسير اجراي عدالت و تلاش براي احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان و ايستادن در برابر مستكبران و متكبران را روزي ام كند.
آري، تاريخ بشريت مشحون است از صحنه هاي بديع و افتخار آميزي كه رادمردان و نيك انديشان براي احقاق حقوق مردم و اقامه قسط و عدل آفريده اند و در اين راه از بذل مال و جان و آبروي خود نيز دريغ نكرده اند.
مهم ترين فرازهاي تاريخ را، صحنه هاي مجاهدت و دليري، زندان و اسيري، محنت و مرارت و صد البته عزت و عظمت اين انسان هاي والا مقام رقم زده است.
عدالت همان رسالت خطيري است كه همه انبيا و اولياي الهي مامور به اقامه آن بوده اند و بسياري از آنان نيز جان پاك خود را بر سر اين ميثاق نهادند. به خاطر پافشاري بر همين مفهوم قدسي و مبارك بود كه مولاي متقيان و امير مومنان علي عليه السلام در محراب عبادت به شهادت رسيد.
وقتي به رنج ها و محنت هاي فراواني كه معصومين عليهم السلام براي مبارزه با سركشان و زورگويان و برپايي قسط و عدل متحمل شده اند مي انديشم، با خود مي گويم كه آنچه ما تاكنون براي تحقق عدالت، از صبر بر اهانت و دروغ و تخريب مدعيان گرفته تا طعن و لعن و شماتت سهم خواهان، پرداخته ايم هزينه چنداني نبوده است.
امروز نيز به وضوح ويژه خواران و زياده خواهان را در پس انبوه شايعات و اتهاماتي كه روانه اين فرزند ملت و خادم كوچك و همكاران نجيب و صبورم مي شود مشاهده مي كنم. اما ما تصميم خود را گرفته ايم و به عهدي كه با ملت بسته ايم پايبنديم. در كنار مردمي كه عدالت را براي كشور برگزيده‌اند مي مانيم و تا آخرين نفس به اين نبرد مقدس ادامه مي دهيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا